lördag, augusti 19, 2006

Tänk om man hade en Dali i vardagsrummet!
Förra veckan var jag och min goda vän M på en inspirerande utställning! I Trollhättan har man ställt ut skulpturer och grafiska verk av Salvador Dali. När jag tänker på Dali så tänker jag på surrealistiska rinnande klockor osv. men den här utställningen gav hela min uppfattning av hans konst en helt ny dimension! Skönt att ha sett dessa tavlor för helt plötsligt kan jag tycka om hans konst igen, inte alls som de massproducerade motiven, som visserligen är underbart konstiga men tyvärr så vanliga numera. Speciellt blev både jag och M väldigt förälskade i ett grafiskt tryck, Dalis version av Medusa. Eftersom man kunde köpa dessa signerade, numrerade verk ringde M och frågade efter priset. 45.000 kr kostade tavlan, kanske inte nåt man bara köper sådär helt apropå! Men visst hade det varit roligt att ha en Dali-tavla på väggen i vardagsrummet! Hihi!
Tyvärr hann vi inte gå på Dalimuseet i Barcelona när M och jag var där i våras men lägger ut ett foto på skulpturen som stod utanför!

Foto: Dali-skulptur, Barcelona

1 kommentar:

D-C sa...

Dali har gjort mycket fint. Han hade fina mustascher.