måndag, augusti 07, 2006

Mitt kommande nya!
Om en månad ska jag flytta. En del i min omgivning tycker inte att jag är klok och anser att man som 33-åring borde satsa på lite mer trygga projekt men jag vet att jag gör rätt! Det jag gjort är att jag har sålt min stora, fina bostadsrättslägenhet med uteplats och liten trädgård på landet för att flytta till en studentlägenhet mitt i centrala Göteborg (på ynka 28 kvadrat). Kanske är det ett nedköp med tanke på att det är extrem bostadsbrist i Göteborg och att jag bor i studentlägenheten på villkoret att jag studerar. Men för mig är det ett uppsving för de sista åren har jag haft en sådan stor längtan till att bo i en större stad och börjar bli desperat av att få ett miljöombyte. Dessutom har jag tackat nej till ett väldigt attraktivt arbete för att fortsätta mina universitetsstudier ett par år till. Ibland måste man göra val i livet och då är det bara att hoppas att man valt rätt! Alltså, Göteborg, here I come!
Fotot är från min nuvarande utsikt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om ditt hjärta säger att det är rätt så är det rätt. Vad andras bittra hjärnor säger ska du ignorera. Men det hade förstås varit jobbigare om du varit telepatisk...
/D

Lo sa...

Tack för dina visa ord!telepatisk... ja, då hade man inte behövt ta så många chansningar här i livet! Antagligen tur det!:)