fredag, augusti 11, 2006

En liten sak med stor betydelse
Man hittar så mycket saker som man glömt av när man packar inför en flytt! Idag hittade jag badankan ”Ankavanka” som jag sparat i alla dessa år. Jag fick den på min 1-årsdag! Tänk att den är 32 år gammal! En bit gult gummi som kan vara så fylld av nostalgi! Nu är den nerpackad i en kartong som får stå i min mammas förråd i några år tills jag studerat klart och skaffar en större bostad.
Det är mycket som ska stå där eftersom jag inte kan ta med allt till min lilla studentlägenhet. Jag förstår inte varför jag har samlat på mig så mycket saker genom åren! Jag har varit på tippen fem vändor med bilen full av gamla skräpsaker, varit en vända med grejer och kläder till Emmaus och dessutom har jag gett bort prylar och lite möbler till vänner. (Jag fattar fortfarande inte hur jag fick isär min gamla tresitssoffa och att den överhuvudtaget gick in i min lilla Nissanbil.) Nu börjar det kännas bättre, har liksom mer koll och överblick på vad jag äger. Det känns som en befrielse att äga så lite som möjligt, en sorts frihetskänsla. Kanske är det en sorts reningsprocess att göra sig av med gammalt skräp? Och om man äger lite saker kan man lättare färdas fram här i livet!? Men som sagt, vissa grejer betyder mycket, som en enkel liten gummianka!

3 kommentarer:

D-C sa...

Söt anka. Vill den följa med mig in i duschen? ;)

Lo sa...

nej, den är för gammal för sånt! ;)

D-C sa...

32 är för gammalt? ;)) Och du som är 33!!