söndag, augusti 27, 2006

En liten filmrecension av helgens filmer:
På bio med goda vännen Helena:
Huset vid sjön (Lake house) med Sandra Bullock och Keanu Reeves.
Så sött, så sött, så sött! Man blir riktigt sugen på en förälskelse. Och Keanu, så söt, så söt, så söt! Egentligen en vanlig stereotyp amerikansk romantisk dramafilm men med en lite mer ovanlig, övernaturlig story som gjorde att jag föll för den. Dessutom fin arkitektur. Lyckligt slut också, det gillar jag :=)

Helgens dvd-film (för att slippa städa): Sahara med Penelope Cruz och Matthew McConaughey. Vilket skräp. Typisk hysterisk amerikansk action med hjälte och hjältinna med humoristiska inslag. Hade lika gärna städat lägenheten.

5 kommentarer:

D-C sa...

Matthew McConaughey litar jag inte på. På Oprah Winfey påstod han att hans vita tänder berodde på att han borstar dem jämt. "Man kan inte borsta för mycket!" Men jag råkar veta att man kan det, emaljen förstörs, och jag vet också att tänder aldrig kan bli kritvita, FÖRUTOM när man bleker dem. En sån liten äcklig lögnare han är. Fy!

Lo sa...

haha, ja, alla kan ju inte ha naturligt vita tänder! annars kan jag rekommendera www.dentasmile.se

D-C sa...

hehe, Magnus gör reklam på QX med sin tandblekning!

Lo sa...

vad är QX ?

D-C sa...

QX är den stora communityn för "gay, bi och trans-personer". Qx.se