onsdag, april 18, 2007

Ålderskris...
Jag har hamnat mellan två åldersvärldar känns det som... mellan 25 och 30... Egentligen borde jag väl hamna mellan 30 och 40 men jag har väl trots krisen inte fattat att jag snart fyller 34... kommer väl en ny kris sen då...
Har inte tänkt på min ålder så mycket tidigare men efter några år på universitetet har jag umgåts mycket med yngre människor, det är en helt annan värld liksom! Det konstiga är att vart jag än kommer tror folk att jag är nånstans mellan 25-29... vet inte vad jag ska tycka om det, smickrande eller jobbigt (dom vet ju inte hur jag ser ut under kläder o make up). Utlösningen till ålderskrisen kom nog när jag blev uppraggad av spanjoren på semestern i Fuerteventura (jätteung) och sedan träffade S som är nio år yngre än mig... (lammkött, jag vet ;) hihi. men ålder är inget att hänga upp sig på... sa hon som börjat att titta kritiskt på sin kropp och de små rynkorna runt ögonen... börjat att köpa massa dyra krämer, vitaminer och korta kjolar... hehe...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du har ju helt klart snackat en hel del om din ålder i olika perspektiv på sistone, men huvudsaken är ju att du är du, med eller utan kläder eller smink! jag har sett dig utan smink men inte utan kläder... ;)
/D

Tant Grön sa...

*skratt* Kör på linda!

Shadow sa...

Jag kommer nog alltid att känna mig som 25.