fredag, april 20, 2007

Alla känner vi oss små ibland
Jag läser Eva Dahlgrens bok Hur man närmar sig ett träd. Den är underbar, länge sedan jag läste något som träffar mig så på djupet. Så vardagligt skriven men ändå så djup och sinnlig. Hon skriver om sina rädslor och hur liten man kan känna sig i vissa situationer men som man inte vågar visa utåt eller säga. Att hon säger det får mig att må så bra... då var det inte bara jag... Människor man tror är så starka och framgångsrika... de kan också vara så sköra.

"Vågar inte öppna datorn för att läsa det jag skrivit av rädsla för att jag ska få bevis på hur dåligt det är. Vet med mig själv att jag måste vara snäll mot mig när jag känner så här."

Låter som mig när jag skriver c-uppsatsen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en dvd med blandade Eva-låtar på. Den kan du få långa om du vill, en hel del bra.
/D

Lo sa...

tack gärna! :)

Anonym sa...

jag känner igen den där känslan du beskriver...tänk vad skönt det är att ibland få kokreta bevis på att andra känner samma otillräcklighet som en själv... kram på dig!