tisdag, april 17, 2007

Hoppas på lite flyt med mina framtida projekt
Idag har jag lämnat in det personliga ansökningsbrevet till magisterkursen i kulturstudier. Satt till midnatt igår och vet knappt vad jag skrev till slut, ögonen gick i kors! Fick hjälp och pepping av David som tur var. Nu är det bara att hålla tummarna att jag kommer in, verkar vara höga krav på de 10 studenter som tas ut. Blev sedan väckt mitt i natten av att S ringde på mobilen, svarade inte för jag var för trött. Jäkla typ, kan han inte lämna mig i fred!
Fick erbjudande om visning på lägenhet i Kallebäck, ett förstahandskontrakt. Var där med M och barnen och tittade idag. Jag vet att man inte får vara kräsen numera om man vill bo i Göteborg. Men jag tycker inte att det är Göteborg, det är utanför Göteborg och jag vill inte bo där i en karg, deprimerande miljö. Så jag tackade nej. Är jag dum eller? Jag har hellre is i magen och bor kvar i min dyra studentlägenhet lite till, mitt i stan. Nån gång måste jag väl få ett annat erbjudande? Kanske i varje fall.
S ringde igen, tidigt på kvällen den här gången. Det är nåt fel på mig, jag smälter när jag hör hans lena stämma som säger - hej baby, jag ville bara säga puss och säga att det blev lite fel sist. Hoppas att du vill träffa mig igen... Hm... jag ska fundera på det.

Inga kommentarer: