måndag, augusti 06, 2007

Inte igen! (minns ni skitstöveln S som jag inte skulle skriva om igen?)
Telefonen ringer...
- Hej baby, det är S...
(neeeej, jag hade ju glömt dig nu, tänker jag. eller inte egentligen eftersom jag tänkt på dig konstant i ett dygn så det måste vara tankeöverföring, hehe)
-Hej...säger jag med min lenaste honungsstämma
-Förlåt mig för att jag inte har hört av mig, men det har varit så mycket här och jag fattar om du inte vill men kan vi inte bara träffas en liten stund så att jag får förklara. Kan vi inte börja på ny kula, jag har tänkt så mycket på dig.

Om jag inte hade varit ateist hade jag trott att han var djävulen himself för det räcker att jag hör hans röst för att alla mina principer totalt ska försvinna. Himla skum känsla, han är värre än köpdjävulen på mig... Hans attraktionskraft gör att allt runt omkring mig blir färgsprakande, hela atmosfären blir harmonisk och jag känner mig som världens vackraste kvinna.

Nej! tänker jag... jag ska säga att vi inte ska ses igen.
-Kan jag komma över en liten sväng baby? frågar han....
-Ok! säger jag på en halv sekund. - men bara som kompisar då.
När vi ses tar det knappt en sekund förrän vi måste ta på varandra hela tiden och efter tre timmar har vi inte varit ifrån varandras famn någon gång. Det är kemi och det slår gnistor. Det är magiskt, underhållande och perfekt. Nej, inget sex om ni tror det, det är det som gör det så skumt, varför vill han då ses ifall han inte känner nåt mer seriöst för mig?
Har spekulerat i detta fram och tillbaka många gånger. Eftersom jag vet vad han går för nu så tror jag inte ett ögonblick på att han tänker bli "en ny människa" som han säger och inbillar mig inte en sekund att han kommer att hålla det han lovar. (jag inbillar mig det bara lite)
Men varför vill han träffa mig och vad är det som gör det värt att ringa typ en gång i månaden trots all skit han fakiskt får av mig varje gång han ringer?

1) Han är ung och lekfull men har inga som helst tankar på att vara seriös
2) Han älskar att vara i min lägenhet :)
3) Han är omedvetet kär i mig men är glömsk och oförmögen att planera
4) Han är strateg och vill egentligen bara hålla kontakten för att ha mig som älskarinna då o då
5) Han gillar mig men är helt uppslukad av sin karriär som skådespelare och har inte tid då det är mycket annat i hans liv som också tar hans tid (hans egen version)
Vad tror ni?
Den här gången är det jag som lovat att höra av mig till honom efter att jag kommit hem från min weekend i Fjällbacka. Jag är hemma nu. Men är det nu jag ska strunta i att ringa honom och säga förlåt att jag inte ringt när (om) han hör av sig?
Är det nu jag ska glömma honom och gå vidare? Jag har ju faktiskt två nätdejter inbokade den här veckan...
Men ... det är sällan man känner sån här otrolig kemi i livet... ivarje fall har jag bara känt det två gånger tidigare, kanske är det dumt att kasta bort det bara för att jag tror att han är en skitstövel?
Om det finns nån man som läser detta som själv har skitstöveltendenser eller liknande så skulle det vara jättegulligt om ni ville ge mig lite tips i förtroende.

8 kommentarer:

D-C sa...

Men om kemin inte ger någon utdelning så är väl kemin värdelös? Visst kan du ge honom en chans till, eller två, eller tre eller fyra tils dess att du blivit pensionär. Men får du ut tillräckligt av honom på att träffas max en gång i månanden?
Kemin är ett bländverk och det är bara hans närvaro som kan ge dig det du behöver, om han inte vill närvara så skall du inte bry dig om honom.
Själv kapade jag ju helt med någon för ett par dagar sedan, tog bort från msn, tog bort som favorit på date-sidan mm.
Det är kanske DU och inte han som ska bli en ny människa.

Tant Grön sa...

...hursomhelst så är jag säker på att han verkligen är intresserad av dig och tycker om dig, annars hade han ju inte bemödat sig/orkat/kunnat med/brytt sig i att ringa upp igen efter en tid. Verkar dock som att han är en väldigt stressad och ostrukturerad människa....som säkert också är väldigt uppslukad av sin skådespelarkarriär.... men trots velandet så verkar det ju som att han verkligen vill!

Lo sa...

ni har rätt båda två...

D-C sa...

Men jag hade mest rätt, eller hur?...

Lo sa...

Det hade du david! tyvärr...
Sista chansen han fick så storhjärtat av mig har han nu förbrukat. Har inte hört av skitstöveln på flera dagar trots han löfte om det. När han ringer ska jag inte svara. Mitt hjärta har har inte samma öppettider längre.

D-C sa...

Ditt hjärta har jag i en låda under min säng. ;)
Kjam!

la linda sa...

underbart att läsa någon som verkar ha samma undringar och funderingar som mig själv. tips vill jag inte ge dig. för din egen skull. jag har en tendens av att som lika hopplös varje gång tänka och analysera in i fördärvet, vrida och vända på varför och om och kanske till historien känns lite bättre, till det att jag kan ge en andra, tredje eller sjunde chans.

Lo sa...

La linda: Visst är det jobbigt att man nästan blir ett offer för sina egna känslor! Nej, nu är det slut med det. Den sista chansen den här killen fick är redan förbrukad!Det var sista gången och jag tänker inte svara när han ringer, det kommer att svida men det är för mitt egna bästa!