fredag, augusti 31, 2007

Fler beslut att ta...
Jag verkar vara inne i nåt slags flyt ang lägenheter. Har inte fått någon ännu men nu är det tredje lägenheten i Majorna som jag fått visning på. Dessutom har jag varit så kräsen att jag tackat nej till fyra stycken på andra ställen som jag inte kännt för att bo i. - Hur vågar du göra det när det är bostadsbrist! frågar folk lite irriterat. Men det är ju jag som ska bo, inte dom!
Igår var jag på visning på en underbar tvåa i Majorna! Jag bara måste få den och har gått och drömt om den hela dagen. Tills det kom ett nytt visningserbjudande i Guldheden! Om jag vill ha den måste jag bestämma mig innan måndag! Men jag vill hellre ha den i Majorna, men det får jag inte svar på förrän på onsdag. och då måste jag redan har tackat ja eller nej till den i Guldheden! Hur fasiken ska jag göra?? Mitt hjärta säger Majorna men hyran är lägre i Guldheden och dessutom har den balkong! Men är inte Guldheden trist?? Visst är Majorna mer levande! I nuläget tror jag att jag ska våga ha is i magen... tacka nej till Guldheden och ta den 33%-iga chansen på majorna.... får jag inte den så kanske det dyker upp nån mer där snart.... eller??

3 kommentarer:

D-C sa...

Det finns inga svar på dina frågor, enbart tiden kan utvisa.
Kram

Anonym sa...

Majorna, säger Kent. Fast jag undrar om inte balkong på Guldheden smäller högre. Mer centralt, tycker jag. Vilket väderstreck vetter balkongen åt?

Lo sa...

Jag känner nog också att majorna drar mer... men jag känner samma om det där med balkongen... jobbigt... jag vet inte vilket håll den ligger åt...
hjälp vad jobbigt!!!