fredag, augusti 10, 2007

En absolut ledig dag
Idag har jag en helt ledig dag. Jag har varit ledig många dagar givetvis med sedan jul har jag haft en bakomliggande ångestkänsla över att inte ha plockat fram uppsatsmaterialet varje gång jag inte gjort nåt särkskilt. Så imorse infann sig en underlig känsla. Först fick jag panik över att jag inte fick tag på någon av mina vänner att hitta på något med. Alla var upptagna med jobb eller annat just idag. Men efter en stund kom lugnet. Jag låg kvar i sängen till 12, åt frukost utan att känna stress och nu är klockan snart tre och jag har inte åstadkommit något vettigt alls men ändå känns det helt underbart! Tänkte greja med sådant jag inte prioriterat tidigare, bränna över alla foton till en cd, göra backup på datorn, sortera massa papper och hänga upp alla kläder som ligger på golvet i klädkammaren. Kanske städa en låda, eller ja! jag ska nog gå och hyra en film till i kväll! Gud vad det är skönt att vara ledig på riktigt! Nu regnar det ute men det är varmt och kvavt och jag sitter med balkongdörren på vid gavel. Det är skööönt!

2 kommentarer:

D-C sa...

Grattis till din ledighet Lo, den har du förtjänat.
Kram.

la linda sa...

hej LO oh tack för inlägget på min blogg. det känns tack gode gud redan bra men det var en lång väg att vandra, som du själv vet. nu har jag ett behov av att skriva av mig och då har bloggen blivit en bra kanal. tack för omtanken!