fredag, augusti 10, 2007

Ett utkast har tagit form
Efter att ha lagt min c-uppsats på is sedan jul tog jag beslutet att äntligen göra färdigt den i sommar. Isolerade mig på Instön en vecka och sedan var jag igång (utan ångest den här gången). Nu har jag skrivit ganska effektivt i två veckor (med vissa avbrott för diverse nöjen och resa) och nu, i natt, har jag ett färdigt utkast på 40 sidor. I morgon bitti får min handledare läsa det och visst förväntar jag mig viss kritik och hon kommer säkert vilja att jag utvecklar det hela en del men snälla! håll tummarna för mig så att hon inte sågar min analys totalt!
God natt på er.

1 kommentar:

D-C sa...

God natt?! Det är ju nu du ska säga god morgon!!!! :))

"God morgon hela landet, en ny dag rullar in
det gör ont när knoppar brister och när ormar ömsar skinn
Säg vad har den i sitt sköte? en dövstum akustik
din morgondag blir dödfödd och din gårdag är ett lik!

God morgon du som flyttar, ett nytt land vill du ha
i varmare trakter där du ska få det bra
du tar din lilla väska och sen flyger du iväg
bara gamla och svaga blir sittandes kvar här!

God morgon ni rebeller, ni som slåss för ert liv
i en legoknektsafari, för att ha ett tidsfördriv
skicka ett kort till Sverige och berätta hur det är:
hur hela världen rasar samman och hur spännande det är!

God morgon lilla mor, bäst du åker till ditt kneg
en anledning att klaga och en liten smula deg
och du min stackars far, du som sliter dig ihjäl
det är ett folkligt självmord som lönar sig sådär!

God morgon du i spegeln, hur känns det nu idag?
du hoppade utan skyddsnät och det var ett jävla drag
gå ut och sök ett jobb, du ska leva på din lön
allt blir bättre då, enligt gamla goda rön!

God morgon hela världen, eller god natt eller vad du vill
allting är föränderligt och ingenting står still
men att ansikten är vita, gula, svarta eller blå
det kan man bråka om för evigt, det har man gjort i tusen år!

God morgon gamla hund, du som går där med ditt rep
om du hade vett att hänga dig, om du bara det begrep
din tid går liksom min, fastän snabbare ändå
om vi två skulle byta, vad bra jag skulle må!

God morgon idealister, ni som aldrig får det bra
gråter ni om kvällen och gnäller liksom jag?
vad är tusen vackra ord mot en bild av allt det här?
vi kommer ifrån rymden, det här är inte våran värld!

God morgon lilla barn, du mår bra som inget vet
jag är blott ett bloss, och du ett bloss av det
av jorden är du kommen och jord skall du åter bli
men först ska du hinna känna att din tid är förbi!

Det här är bara tankar, ett korn havre till ett bröd
men om ni har tänkt detsamma, så blir vi varandras stöd
det ska vara omöjligt att sjunga i en dövstum akustik
men om ingen av er har hört nåt, så har ni varit en bra publik!"