fredag, mars 16, 2007

Ska man aldrig bli nöjd eller?
Varför längtar jag bort hela tiden? Jag går ständigt med en längtan att resa iväg, destinationen är inte det viktiga utan mer att befinna mig på en ny plats! Det är som om det jag har inte riktigt räcker till! Det var en av anledningarna till att jag flyttade in till Göteborg. Jag är glad att jag bor här nu och i centrum dessutom, men ändå är jag inte nöjd!
Kanske det blir bättre i vår och till sommaren när jag slipper att vara inomhus hela tiden bara för att jag fryser i det här olidliga klimatet.

4 kommentarer:

Tant Grön sa...

...och jag tror inte att det behovet ngnsin kan stillas, man får bara mer blodad tand jumer man reser. Vem vet, kanske "fastnar" du nånstans....hos en eldig västindienkille i karibien kanske...hihi

Lo sa...

haha! ja, det vore ju nåt förstås... ;)Men varför kan jag inte "fastna" där jag är och vara nöjd med den platsen som "bas" för mina resor!

D-C sa...

om du känner så för mycket så är det kanske inte din situation som är "fel" utan du själv. Försök se det fina i din tillvaro här och nu, annars kommer du aldrig kunna leva ordentligt förutom i korta stunder då du är på semester.

Lo sa...

David: fel på mig själv, hur då menar du? jag känner mer att det egna livet går att förändra tills man hittar det som blir mer rätt.