torsdag, mars 08, 2007


Shopaholic - jag?
Nu har jag verkligen börjar att tänka på det själv... att jag köper mycket grejer alltså. Mest kläder, skor, väskor och sjalar! Det känns som om jag inte får nog! Jag får verkligen en kick när jag shoppar, av vad vet jag inte riktigt...men skönt är det i varje fall! Det är härligt att köpa massa saker bara, jag tycker till o med att det är roligt att shoppa på apoteket. Det enda som inte är kul är att handla mat, det är bara jobbigt och ett nödvändigt ont. Den enda gången det är kul att gå i mataffärer är när jag inte ska ha något utan bara gå och titta på varor i lugn och ro. Undrar vad det är för fel på mig? Nåt måste det ju vara, det är inte sunt att shoppa så mycket. Speciellt inte väskor... men jag hittar aldrig den där perfekta väskan ju... Men man kanske kan se det som en hobby bara! Det är ju många som har dyra hobbies...
Jag säger bara, tänk vad kul det ska bli när jag reser till Kina i juni... MASSOR AV SHOPPING! Shop until you drop!

6 kommentarer:

D-C sa...

Kan ur psykologiskt perspektiv ses som att du kompenserar för någon form av inre brist...

Shadow sa...

Jag tycker om att handla mat, speciellt vid delikatessdisken. Kan stå där i evigheter och dregla...

Lo sa...

David: ja nån brist är det säkert! ;)
Shadow: delikatesser kan vara kul att shoppa... men bara om man har mycket tid!

Anonym sa...

...eller bara att du vill belöna dig själv för att vardagen suger musten ur en ibland... så gör jag också, fast min belöning består inte så ofta av shopping utan av att äta....choklad t ex hoho...så frågan är om ditt liv som shoppaholic är så osunt ur denna synvinkel egentligen ;o)/hanna som inte kan logga in på fucking jävla kuk blogspot igen helt plötsligt

D-C sa...

sqwkooo

Träsktrollet sa...

Jag har varit i Kina! Åk dit med en tom väska, alternativ med en väldigt liten väska, för man kan köpa stora och lätta resväskor därför nästan ingenting. Och sen är det bara fylla den stora väskan!! Jag shoppade massor, men ångrade ändå en massa saker jag inte köpt! Jag hade massa presenter jag var tvungen att få plats med, så många av sakerna till mig själv fick ge vika helt enkelt..... men skoj var det!