måndag, mars 12, 2007

Jag vet att det är onödigt att jaga upp sig över småsaker men idag höll jag på att explodera! (ok, jag har mensen men so what..!) Idag när jag skulle tvätta kommer jag in i tvättstugan och killen som var före mig var inte klar. -Är du färdig, frågar jag? -Ja, men torktumlaren har inte stängt av sig ännu, svarar han. Ärligt talat, om den inte stängt av sig när tvättiden är ute får man väl för fasen stänga av den själv, tömma den och lämna plats för nästa person! Det är väl helt självklart! Men nej, där står den taniga killen och ser helt förvirrad ut när jag berättar var stoppknappen sitter. När han tillslut ska ta ut sina kläder ska ni inte tro att han skyndar sig på något sätt. nej, han är helt tyst för det första, stum och lam...! Sedan tar han ut ett och ett plagg, skakar det och viker det exemplariskt. Detta medan jag bara skriker inom mig att han ska gå därifrån och lämna mig i fred med min smutstvätt! Jag klarar inte av att någon står och glor på mig när jag ska sortera och planera vilka plagg som ska tvättas ihop, speciellt inte underkläder! Gud vilken mes, hur kan man vara så osensitiv? Alla mina fördomar om den typiske chalmeristen späddes på! Lam, osocial, så ordinär att man inte skulle känna igen honom utanför tvättstugan, blek, glasögon... beige liksom... säkert har hans mamma tvättat till honom tills nu.
Usch vad elak jag känner mig nu... men vad fasen! det var ju min tvättid!

3 kommentarer:

Tant Grön sa...

jädra snorvalp! hoppas att du gav honom vad han tålde. Vad lamt att liksom inte be om ursäkt eller nåt??!!

D-C sa...

DET ÄR JU DET JAG HAR SAGT HELA TIDEN! DESSA JÄÄÄVLA CHALMERISTER! ;) (jag har nog också mens)

D-C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.