torsdag, juli 05, 2007


Ett äventyr!
Nu är jag tillbaka i sverige! resan till kina har varit ett äventyr! Efter ett intensivt program och hetta i Beijing flög vi till badparadiset Sanya på Hainan. Där var det ännu hetare och fuktigt men lugnt och underbart skönt med vänliga människor, färska frukter, god mat och lyxigt hotell. Skönt efter svinstian till hostel i beijing. Har fått massor av fantastiska intryck som jag vill skriva om men är fortfarande trött efter resan hem från Sanya via Hongkong och Paris. På hemresan har vi flygit femton timmar på ett och ett halvt dygn med flygplatsvistelse nästan 12 timmar i hongkong. Det är både skönt och tråkigt att vara hemma igen, trist med det kalla och grå regnvädret.

6 kommentarer:

D-C sa...

Ja visst är det lite trist att vara hemma? Man sitter nästan med en tår i ögat och känner sig både tom och sprängfylld samtidigt. Skumt vad mycket känslor en två-veckorsresa kan trigga.

Lo sa...

ja verkligen! skumt o trist med vädret!

Tant Grön sa...

jaa, det är ju så kaaaallt! Dessutom slog det mig hur kalla golven är hemma!! Jag skall snart ta mig ett varmt bad faktiskt!! hihi

Shadow sa...

Bilder please!!!

Anonym sa...

Hej hopp!
Och äntligen får jag tillfälle att säga grattis på....30-nåt....nej jag menar 24 års dagen!
Kram från E.M

Lo sa...

bilder kommer snart!

tack E.M :)