onsdag, juli 11, 2007

Fel land
I nästan varenda souvenirbutik fanns de här små söta dockorna! Glatt köpte jag en och trodde att den var kinesisk men när jag tog mig lite tid här hemma och läste på kartongen så står det klart och tydligt att det är en kokeshidocka från Japan! Hallå eller! vad koko att sälja sådana i de butikerna... men jag får väl skylla mig själv, borde ha sett bättre. Nu ser jag ju att den ser japansk ut! Fast jag får väl ta det så att jag slipper köpa en när jag väl kommer till Japan nån gång :) Hon har nästan samma frisyr som mig med... så det får väl vara för den sakens skull :)

6 kommentarer:

Shadow sa...

Hehe, ungefär som när jag fick en rysk Matryoshka-docka som souvenir från Las Vegas.

Anonym sa...

hahaha.... ja, men på så sätt kan man får man ju dubbel upplevelse... nåja... du har gått över till män igen.... vilken ålder är de i då? Över 30? Det kommer ett par som är singlar.... och en är rätt okej.... spelar gitarr.... och är händig....jag placerar dig gärna bredvid honom... han är 33....men det är väl i äldsta laget för dig?!

Lo sa...

E: jo, över 30 helst numera ;) men ska du säga... hur många år yngre är din blivande make, hihi

Tant Grön sa...

herregud vad knasigt, jag har absolut inget minne av att du köpte denna dockan...söt, syrran har en också!

Lo sa...

hanna: som du köpte eller en som hon köpt i japan?

Anonym sa...

Jo, han är 7 år yngre... men han är ju "vuxen".... och jag är ju rätt ung i sinnet,.... det är inget fel på yngre, men hitta nån som är mogen....