lördag, juli 28, 2007

Havet gör mig lugn
Det där med att författare byter miljö och isolerar sig från omvärlden för att hitta inspiration verkar vara en bra idé. Sannerligen har jag kommit igång ordentligt med mitt skrivande. Jag känner att jag har funnit inspirationen igen till mitt ämne jag skriver om! Men jag har inte bara skrivit, jag och min väninna Danusia har verkligen haft det trevligt! Vi har vandrat vid havet, badat eller jag har tittat på henne när hon badade, själv skulle jag aldrig få för mig att kyla ner min kropp i 19 grader när det bara är 18-20 på land, moln och blåsigt. Dessutom har vi kopplat av mellan skrivandet och lagat massor av god mat, Danusia har bakat pajer och kakor varje dag så jag lär nog har gått upp nåt kilo på den här veckan! Långa mysiga samtal om livet har även mixats med karaoke och filmtittande :) Det var länge sedan jag kände mig så här avslappnad och mysig! Instön var det föresten jag var på om det är någons nyfikenhet jag kan stilla.
Tjoho! i morgon blir det salsa igen också!

1 kommentar:

D-C sa...

Havet är fantastiskt. Så mångtydigt; både lugnande och livsfarligt, stormande och stilla.