söndag, januari 28, 2007

Ska jag verkligen läsa den här trista kursen?
Nu vet jag varken ut eller in hur jag ska göra med min utbildning! Den här helgen startade kursen Administrativ teknik på 10 p. Det var det tråkigaste jag någonsin läst, det kändes som om jag var tillbaka på skolbänken i gymnasiet och satt och hoppades på att vi skulle sluta tidigare och räknade ner minuterna till nästa rast! Säkerligen är kursen ett bra komplement till min humanistiska inriktning och det är väl bra att kunna allt om offentlig förvaltning och hur stat o kommun arbetar. Om jag läser klart den kommer jag att ha min fil. kand till sommaren och blir därmed behörig till magisterprogrammet i kulturvetenskap som startar i höst. Om jag inte läser administrativ teknik fattas det 10 p och jag får vänta till nästa gång magisterprogrammet startar - hösten 2008. Frågan är bara om jag fixar allt detta i vår med tanke på mina stressymtom! Etnologi på heltid 20 p samt c-uppsatsen som inte är färdig! (som tur är ska jag inte jobba mer i vår!) Om jag läser allt på en gång den här terminen kanske allt blir pannkaka! Om jag inte klarar av c-uppsatsen i vår kommer jag ändå inte in på magistern... Men om jag satsar på etnologin och c-uppsatsen endast.. vad ska jag då göra tills ht 2008? Det kostar ju pengar och tid att studera ett halvår för mycket.. hur jag än vänder och vrider på det här så kan jag inte komma fram till ett beslut jag känner mig nöjd med! så, jag slänger ut mitt problem till er, vad tycker ni att jag ska göra??

2 kommentarer:

D-C sa...

Skit i att det kostar Linda! Studielånet kan du alltid betala igen. Skippa tiopoängaren och vänta tills hösten 08.

danne sa...

go for it. men börja meditera/träna också så du kompenserar för den ökade stressen. lycka till.