fredag, januari 05, 2007

Bilen ska dö
Idag togs beskedet att min älskade vita Nissan ska gå till slakt! Efter många om och men tyckte försäkringsbolaget att min bil blev för dyr att laga efter att den blivit stulen. Enligt dem var den inte värd mer än 10 tusenlappar och rep.kostnaderna skulle bli 14000. Man undrar ju hur dyrt det kan vara att laga ett uppbrutet tändningslås, ett dörrlås och ett litet hål i sätets tyg...? Varför är det alltid tredubbelt så dyrt att laga bilen på en märkesverkstad? Snåla är dom på försäkringsbolaget också! Jag börjar undra varför man över huvudtaget ska ha en försäkring på en gammal bil?? Kanske det hade varit bättre att låtit laga den själv på nån billig verkstad och sedan sålt den på annons? Men det orkar jag inte, så nu känns det lite sentimentalt, att den ska skrotas och att jag aldrig får smeka den blåa ratten igen, och att inte få lirka in rätt växel. Alla bilar har ju sina egenheter och jag gillade min bil. Men även detta var nog ett tecken, det är dags att leva ett nytt liv nu!

5 kommentarer:

Tant Grön sa...

farväl till nissan i sin bilhimmel. Fast som sagt, att hyra bil kan man faktiskt unna sig ibland!

D-C sa...

Jag har också ett personligt förhållande till den bilen, Tråkigt att den ska försvinna! =;(

Lo sa...

Ja, det är verkligen sorgligt!

D-C sa...

Måste verkligen allt gammal alltid försvinna för att man ska kunna leva ett nytt liv? Är det alltid tvunget att göra sig av med det gamla för att komma framåt?

Lo sa...

nej, men ibland är det känslan, det ligger hos en själv!