fredag, januari 19, 2007

Fy fan vad pinsamt!
Hur otur får man lov att ha på flirtfronten? Har ju spanat in sushi-killen som jag tycker är så himla söt! Igår var jag där med min goda vän H och han flirtade, log och tittade så mycket på mig att det nästan blev genant. Goda vän H tyckte det var så roligt att hon fick ett skrattutbrott. I varje fall, idag när jag gick hem efter att ha handlat och gick förbi restaurangen (ok, två gånger) kom sushi-killen ut och skulle slänga kartonger. Jag tog världens mod till mig och gick över gatan för att helt apropå säga hej. Helt plötsligt var han borta så jag började gå därifrån men efter ca 50 meter kommer han ut igen och jag ser att han ser igenkännande ut, lägger huvudet på sned och vinkar. Jag vinkar tillbaka och börjar glatt gå emot honom. Just då, precis i samma sekund, 20 meter framför mig slänger sig en tjej runt halsen på honom! Det var henne han vinkat åt, hon hade gått framför mig! jag blev så paff att jag först bara stod och glodde när de höll om varandra, sedan tvärvände jag och virade halsduken flera varv och gick generat därifrån. Jag är nästan helt säker på att han såg mig, men det var så mörkt så jag hoppas att jag har fel. Jag kommer nog aldrig mer att köpa sushi hos honom… vet inte vad som är mest pinsamt, att jag så utstuderat gick fram mot honom för att säga hej eller att jag tvärt bara gick därifrån! Kan bara konstatera: otur med män som vanligt!

3 kommentarer:

D-C sa...

Dags att bli homosexuell Lo, då hade du kanske sluppit alla killar som bara vill en grej! Hur som helst så tycker jag att man ska vända på perspektivet: det är inte du som har otur med män, det är de som har otur med dig! De missar ju en hel del!

Tant Grön sa...

Instämmer! Knepigt är det verkligen...fast lite roligt också - hoppas du inte tar illa upp *fniss*

Lo sa...

hihi, tack David!
Nej, jag tar inte illa upp, rätt skojigt faktiskt! Det är bara så märkligt hur sammanträffanden kan ske så på sekunden. Två kvinnor vinkar till samma man exakt samma sekund. Ödet eller bara slump..? :)