torsdag, januari 11, 2007


IKEA sucks!
Jag tror att det var sista gången jag handlar möbler på IKEA. Sista åren tycker jag att Ikea bara blivt sämre och sämre på kvalitet och service! slagbordet jag köpte när jag flyttade in här var skitsvårt att sätta ihop, det fattades skruvar och det var ca 1 cm felborrade hål (och det var inte jag som gjorde fel). Nu har min bäddsoffa gått sönder, den går inte att fälla ut! För det första var det svårt att nå fram till någon att reklamera hos, ca 10 olika val och sedan lång telefonkö. Först lovade de att en besiktningsman skulle komma ut och titta på den men när jag ringde dagen efter sa dom att det var fel för det gör de bara med sängar! Men hallå! det är ju en säng, en bäddsoffa, sovsoffa... så det slutade med att hon lovade att skicka nya klickdelar till den. Detta var dagen innan nyårsafton, de kom idag! Jag är helt mörbultad, har legat vartannat på madrass på golvet och ibland i den gungande ostabila soffbiten på 70 cm som fungerar. Och nu ska jag behöva montera också.. nej, nästa gång blir det inte IKEA, det säger jag bara! Jag borde ha ersättning för sveda och värk.

1 kommentar:

Tant Grön sa...

hur har det gått med din bädsoffa? skall du köpa en helt ny kanske?