tisdag, december 12, 2006

Grönt te ska det vara!
Jag har under det sista halvåret blivit helt frälst i grönt te! Igår fick jag nästan abstinens för att det var slut och fick ta mig ut i regnet! Kan man bli beroende av det? någon som vet??



Men det måste vara naturellt! Först drack jag grönt te med citronsmak men gick för skoj skull och köpte naturellt. Den första koppen tyckte jag smakade som varmt vatten med hö men efter ett par koppar till var jag fast! Nu tycker jag att te med smak, speciellt svarta tesorter smakar riktigt sliskigt sött och äckligt. Alla dessa blandningar med alla konstiga namn, nej, det är inte te! Det är istället för en godispåse!
Grönt, rent, naturellt - så ska ett te vara.
Det gör mig lite irriterad bara att det knappt finns naturellt te i mataffärerna, man måste gå till kinesiska butiker om man ska få sig en god kopp te! och på caféerna är det ännu värre, bara massa "mammas gata" och rabarber med grädde" och allt vad dom heter! :)
Jag vet ivarje fall vad jag ska inhandla massor av i Kina när jag reser dit!

5 kommentarer:

D-C sa...

Om du inte aktar dig blir du förvandlad till en höstack och blir uppäten av en ko eller två!

Tant Grön sa...

...ååååh vad gott det ser ut! Var det det teet du köpte i de kinesiska affären vid pedagogen? Tänk att handla grönt te i kina!!!

Lo sa...

nej, det teet är slut för länge sedan! det var lite svagt, tycker jag, inte så mycket smak! vad tyckte du om det, visst fick du en påse?

Shadow sa...

I Kina dricks det mest brunt eller rött te. Det är japanerna som har finslipat det gröna teet och de skulle aldrig dricka det på något annat sätt än naturellt.

Lo sa...

Shadow: Då föredrar jag nog japan! Är det sådant där lite mer skummigt te? Men vad är brunt te? det är inte svart du menar?