torsdag, december 21, 2006

Date nr 3
Då var dags för nästa date då... knappt man hinner smälta alla intryck. Det blir nästan som ett sorts jobb snart. Vasaplatsen kl fem.. så står man och väntar och ser massa olika människor komma emot en... är det han? nej, det kan det inte vara... han då! nähä, inte det... Idag blev jag knackad på axeln bakifrån av date nr 3. Man blir alltid förvånand över klädstil och utseendet som aldrig stämmer med foton! man har liksom gjort sig en bild och så stämmer det inte!
Men rätt trevlig typ faktiskt, kan hända att jag skulle kunna se nåt där så småning om faktiskt. Läkarstudent, många fritidsintressen, verkar gilla livets goda. Jag kan nog tänka mig att träffa honom igen... fortsättning följer...

Idag uppstod föresten den jobbiga sekunden. Man väljer något på cafét och så frågar expediten om man ska betala ihop. Ibland kan det kännas självklart att betala var för sig och med date 1 som exempel var föll det sig helt naturligt att han bjöd av någon anledning. Men idag stod jag och tänkte på nåt annat, dock med plånboken i näven, men den där sekunden gick och jag sa inget... Date 3 kände sig tvingad att bjuda! det kändes pinsamt, men, men..shit the same!

4 kommentarer:

D-C sa...

Hm...läkarstudent.. hm... Skicka honom till mig om du tröttnar! Annars önskar jag dig lycka till! Använd huvudet och preventinmedel.

Lo sa...

jag lovar att följa dina råd! :)

Tant Grön sa...

sa han att han kände sig tvingad att betala?!

Lo sa...

nej! det gjorde han inte men min lyhördhet kände av hans tankar! :)