söndag, december 17, 2006

Date nr 1
Hm, har ju börjat att surfa runt på diverse dejtingsighter sista tiden och tänkte redogöra lite för hur det går… måste säga att det bara strömmade in massa olika typer av män som ville säga hej och en del ville mer. Vad sägs om ”hej heting, jag vill kyssa din nacke” från Kirre 22 år. Eller 39-årig ”Gift man söker skön..” som bara ”nyfiket ville säga hej”. Ibland undrar man ju vad folk har för självinsikt! Herre gud! Tycker inte att jag har någon speciellt utmanande vare sig bild eller text. I varje fall så är det några stycken som är rätt intressanta, med andra ord, ser rätt bra ut och har nåt innanför pannbenet.
Det är lika bra att köra på tänkte jag så i kväll har jag träffat date nr 1. Himla trevlig. Men jag vet inte om det är min typ riktigt… inte alls vad jag är van vid att fastna för! Kom på mig själv med att spana in och börja flirta med killen i baren (som såg ut som Takeshi Kaneshiro!) istället och tvingade mig själv med att koncentrera mig på det min dejt sa. Det var inte så att han tråkade ut mig för han berättade om sina resor, hade varit ute och rest och jobbat som dykinstruktör i 6 år men det var det där suget i blicken som jag saknade med honom. sex appeal ni vet, sensuell karisma!

Jag råkar alltid falla för "män som älskar kvinnor för mycket" eller känslomässigt överdrivna män istället för trygga och stabila mer ”vanliga”. Har tydligen en förkärlek till lite mer boehemstil och sådana som är djupa och filosofiska. Men å andra sidan har det ju aldrig funkat heller! Det har alltid spårat ur i massa djupt invecklat känslotjafs! Så det kanske är det här jag ska satsa på istället! En man som verkar grymt positiv, civilekonom, inte särskilt känslosam - han går säkert inte o funderar på om hur folk känslomässigt menar med saker de säger osv. Rätt vanlig till utseendet, lite småcharmigt leende efter en stund… men frågan är om den typ av man eldigt och intensivt kan släppa loss med en passionerad människa som jag? han kanske är lite för beige… ja, vi får se … jag återkommer… har ju dejt nr 2 nästa vecka!

4 kommentarer:

Tant Grön sa...

u go girl!

"Pooptroop" sa...

aaah dejtescenariot.. hmm man kanske skulle ta tag i sitt egna dejtande nu när man läst om frökens.. ganska motiverande faktiskt

Lo sa...

hihi! ja det är rätt kul! man kan liksom välja och vraka! :)

"Pooptroop" sa...

haha, tänk om man hade det så bra