måndag, april 28, 2008

J-ligt ont
Kan knappt gå idag, jag överdriver inte. Visst kan jag gå men har fått in en ny superful gångstil för mina ben är så ömma så jag kan inte använda alla muskler jag normalt snyggt skrider fram med. Grym träningsvärk med tendens till överansträngning av musklerna efter lördagens dansklass. Det känns som om jag blivit slagen med nåt och att lårens översida är fylld med blåmärken, men det syns inget, dom är bara ömma... Kan inte resa mig normalt från en stol och kan inte gå i trappor utan att göra fula grimager.

Har helt enkelt insett att jag har sämre muskelstyrka i kroppen än "normale man". Borde gå på gym igen, men det är så himla trist. Kanske kan yoga vara ett alternativ trots allt. Har lånat en yoga-dvd idag samt en om tai chi. ska se om det tilltalar mig.

2 kommentarer:

D-C sa...

Stackars Lo, kämpa väl med yogavideon så ses vi i Yogaklassen nästa vecka!

Lo sa...

hihi, det är inget nästa vecka, det är röd dag. men veckan efter :)