tisdag, februari 20, 2007


Mañana mañana!
Nu har jag kommit tillbaka från den spanska lilla ön Fuerteventura! Utvilad och med nya perspektiv på tillvaron, tänk vad en veckas miljöombyte kan göra! Helst hade jag stannat kvar lite längre, hade precis börjat gilla ön. Först tyckte jag att den var rätt tråkig, konstbevattnad och artificiell men efter att ha utforskat de små gränderna och pratat med en del folk från olika delar av världen som bosatt sig där permanent så måste jag säga att ön och den lilla staden Corralejo är en pärla! Vädret har varit skiftande, det var trots allt Kanarieöarnas kallaste månad. Men en dag hade vi över 30 grader, på slutet kyligare, molnigt och väldigt blåsigt men när jag tänkte på vädret hemma i Sverige så var jag nöjd! Stränderna var ljuvliga! Vit sand med turkosblått vatten och om man ville kunde man säkert få en hel strand för sig själv, milslånga stränder! Eftersom det är väldigt vindigt är ön perfekt för surfing, det var många surfarkillar som bosatt sig här, surfing på dagen och jobba i turistbutik eller restaurang på kvällarna, perfekt för de som gillar det livet!

Semesterveckan har gjort mig gladare och mer avslappnad som sagt och jag har bestämt mig för att inte ta de där 10 högskolepoängen extra som jag hade tänkt den här terminen. 20 p och att göra klart C-uppsatsen får räcka! Man måste ju leva, träffa vänner och göra roliga saker också! Min resekompis S. lärde mig ett nytt uttryck som jag gillar! Hang loose! (som man säger på Hawaii)
En vecka till värmen varje vinter hade inte varit fel! Jag behöver, både psykiskt och fysiskt solljus och värme runt januari och februari! Jag tror att jag ska göra detta till en vana! :)

asta la vista Amigos!

2 kommentarer:

D-C sa...

Bra beslut tycker jag! Nästa år blir det ingen så dyr resa som till Kina för mig, då kanske jag kan haka på till värmen en vecka istället. Shadooow kanske också kan hänga med, så kan vi tre ha... kul ihop. ;)

Lo sa...

ja, kanske det, är lite sugen på karibien dock... :)