torsdag, februari 22, 2007

Det är för kallt för mig!
Här kommer man hem från värmen och så är det snöstorm, slask och kallt. Alla går omkring och är trumpna och ingen pratar med främlingar i onödan… Jag vet att det är ett lyxproblem men jag mår inte bra i kyla. Redan som liten funderade jag på om detta verkligen är rätt land att leva i för mig pga. klimatet. Sverige är verkligen bra på många sätt men vintrarna tar knäcken på min hälsa. Kanske det räcker med en kort värmesemester varje vinter men det ultimata hade varit att flytta utomlands på vintern! På Fuerteventura träffade jag många från de kallare länderna i Europa som hade flyttat dit pga klimatet, dom stod inte ut hemma helt enkelt. Frågan är bara vilket land jag skulle flytta till, och vad ska jag jobba med där? Har svårt att placera in mig som kulturvetare på en ö som exempelvis Fuerteventura där turistnäringen är den som dominerar och jag har inte lust att servera o sånt...
Någon som har något förslag på plats och sysselsättning? Gärna så "glidigt" som möjligt...

Hm... drömma måste man ju göra och dessutom… förändringar startar alltid med tankar....

3 kommentarer:

D-C sa...

gift dig rikt! i thailand

Shadow sa...

Men gift dig inte med en thailändare bara. Begreppet "rik" har en annan innebörd där, -typ 20 vattenbufflar.

Lo sa...

hihi, ja det är ju en god idé! men vattenbufflar... nej, det kan jag nog leva utan :) Frågan är bara hur man ska hitta den där rika karln då! han bör vara sympatisk och vara attraktiv ... dessutom måste han vara tolerant, jag får många spontana o tokiga ideér o önskemål ibland!