onsdag, februari 28, 2007


Efter utbildningen...
Människor runt omkring mig pratar så mycket om vad de ska göra efter utbildningen och att det är viktigt att klättra på karriärstegen och tar alla tillfällen i akt. Ibland undrar jag vad det är för fel på mig som inte tänker så men jag känner inte alls för det! Kanske beror det på att jag redan gjort min karriär, jag har jobbat i tio år och redan varit chef och jobbat som projektledare på olika ställen. Har varit extremt driven. Nu har jag inte lust att pressa mig själv mer på det sättet, det finns så mycket annat trevligt man kan lägga energi på. Jag utbildar mig nu för att få en akademisk examen givetvis och att det är stimulerande med nya tankar och kunskap men mest för att jag är lat… jag har inte lust att gå till ett arbete åtta timmar varje dag, samma rutiner vecka ut och vecka in! Visst är det pressande och krävande att vara student men samtidigt är det jäkligt bekvämt! Det ultimata hade varit att jobba 2-3 dagar per vecka med något man tycker är extremt stimulerande och att blir försörjd resten av tiden. :) Så småningom blir man väl säkert mammaledig också och det hemmatillfället får man ju ta i akt. Av egoistiska skäl vill jag helst inte att min man tar ut pappaledigt. Nu skriker väl feministerna högt förmodar jag! ;)

Jag hoppas att jag kommer att ändra mig, för det är ju inte nyttigt för hälsan och ekonomin att vara lat. Jag mår lite dåligt över de här lata tankarna och hoppas att det vänder, möjligt att jag har någon form av 33-årskris… kan även vara att jag tidigare satsat så hårt att jag brännt ut mig, men för tillfället tänker jag bara på resor och att det vore skönt att flytta utomlands på vintrarna. Dessutom, så som jag beter mig just nu så har jag nog en drift att vara ung! :) inget att göra åt...

1 kommentar:

D-C sa...

Underbar bild! Tänk om man ändå kunde klara att stressa av på det där fullständiga sättet nångång!